tisdag 15 februari 2011

18 - Mon anniversaire favorit

Om man bläddrar bak i det här arkivet står det om min favoritfödelsedag, dagen då jag fyllde sjutton år, men jag kan skriva om det igen.

Det var som vanligt den där tiden på hösten när man inte orkar någonting och jag hade tjatat på att någonting var tvunget att hända innan jag gick sönder.

Så fyllde jag år och direkt efter första lektionen i skolan fick jag en kladdkaka av mitt fina gäng. Fin start. Fem minuter senare vandrade jag in i skolans aula där resten av klassen stod runt ett bord fullt med muffins med ljus i och sjöng för mig. Fint. Någonstans där kände jag väl att det här var den bästa födelsedagen någon någonsin haft. Efter skolan åkte jag hem för fika med familjen och sedan tillbaka in till stan för en överraskning av något slag, som jag var ganska säker på skulle vara en tårta och lite fika i någon av mina vänners lägenheter. Men icke sa nicke (eller joint), jag packades in i en bil och kördes runt i en timme för att till slut hamna framför mitt eget hus där alla mina fina vänner stod och sjöng för mig, leddes in och där var det uppdukat till överraskningsfest med sommartema. Ett par timmar av drinklekar, dans, skratt och en överlycklig CK följde.

Jag har sällan känt mig så uppskattad av mina vänner som jag gjorde den dagen och även om jag strax slutade umgås med nästan hälften av de som var där så kommer jag aldrig någonsin glömma den dagen och är så jävla tacksam mot dem. Det var den perfekta födelsedagen och inget kommer någonsin toppa den, så tack alla finfina människor som var där!

2 kommentarer: