fredag 20 maj 2011

Indie

(CK sjutton år kalasar med falskleg, gangster)
Olivia frågade vad det var som jag tyckte var så bra med indie.

"Att det får mina nerver att må bra, att det får mitt hjärta att bulta rätt, att det får mina fötter att skutta omkring på regniga gator, att texterna får det att kännas som att jag skrev dom, att... ska jag fortsätta?"

Det finns få gånger jag varit så lycklig som när jag på något sätt lyssnat på indiemusik och så fort jag hör "We're The Libertines", gitarriffet till A-punk, de första tonerna av Fuck Forever eller raden "Ever since I was eight or nine..." känner jag mig hemma, oavsett var jag är.

Det är väl det som är kärlek antar jag.

Och ja, jag struntar i om alla inte räknar allt det där till sin indiemusik, för jag gör det. Det är min musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar