onsdag 2 mars 2011

"Hur kan du hata mars? I mars smälter ju snön."

Igår var det den första mars och det var enligt almanackan den första vårdagen. Jag var ute och red utan att ha underställ under ridbyxorna och jag frös inte. Jag stod och solade i stalldörren när jag väntade på att komma på vad jag skulle hitta på därnäst. Idag var det tio minus men när jag gick ut imorse tittade solen fram över kullen bakom vårt hus och den värmde sådär som den gör på sommarmorgnar, ni vet när man inser att det kommer bli en varm dag. Även om det troligen kommer komma mer snö har jag en ny beslutsamhet om hur jag ska klara de här sista månaderna i gymnasiet utan att tappa bort hela vägen dit av bara farten.

Jag har en stark magkänsla av att min vår kommer se ut ungefär såhär.

2 kommentarer:

  1. åh:( vill bo hos dig och mysa med dig och era djur i solen hela dan varje dag!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. "(italian version)" hahahaha! och mm för det e så varje dag :(

    SvaraRadera