söndag 18 oktober 2009

Ledig

I hela mitt liv (det jag kommer ihåg) har jag varenda dag haft någonting att göra i stallet. Även om man ibland fått ledigt så vet man att saker måste göras, och fixar man det inte själv är det syster eller pappa som försvinner ut då och då.

I år har vi dock fått en fodervärd på min ponny, och varje söndag sköter hon allting i stallet. Allting. Det är så skönt så att det nästan känns overkligt. Att ha en hel dag där ingen i familjen behöver göra någonting, det är så otroligt avslappnande.

PS. Jag har inte lyssnat på musik på hela dagen. Jag har galen abstinens och vill inget hellre än att höra Nutinis känsloladdade, hesa röst, Dohertys underbart vackra texter och Justices melodier från himlariket - men jag ska klara det här. Varför? Ingen aning. DS.

1 kommentar:

  1. Gött att vara fodervärd! Fordras det mycket då eller, eller är det rätt lugnt?! hoh, ordvits där! från Göteborrrg!

    SvaraRadera