torsdag 1 oktober 2009

Ord

Jag vet att man inte ska vara avundsjuk, men det är svårt ibland. Till exempel när man sitter och kämpar med en krönika om språksociologi, vecklar upp tidningen och hittar det här.

Hur kommer det sig att när jag skriver ett ord låter det helt ordinärt medans någon annan kan skriva samma ord och få det att lyfta, sväva iväg och snurra runt en om och om igen tills man faller ihop av psykisk överansträngning? Är det någonting jag verkligen vill kunna just nu är det att kunna leka med ord tills de får en helt ny innebörd och ger folk självförvållade hjärnskakningar.

1 kommentar:

  1. jag läste krönikan du pekar på. Gud vad jag skrattade. Une insulte de bacon, haha :P!

    Du kan säkert fixa något liknande, jag garanterar det :)

    Tack så himlans himlans mycket för den fina kommentaren! :D Jag blir så glad!

    SvaraRadera