tisdag 22 december 2009

Quote

Jag är en samlare. Jag samlar på allt från skor till flickor och någonstans däremellan finns min citat-samling. Den är uppdelad i olika kategorier - från Doherty till hästar. Jag har den väl för att jag helt enkelt älskar citat. Jag älskar vad folk säger och jag älskar när någon säger något sånt där över- eller underfyndigt som ingen skrattar åt, men jag skriver ner det i min lilla svarta bok eller i något av mina Word-dokument som är helt fullproppade med citat.

Här är några av mina favoriter just nu:

"I can resist anything but temptation" - Oscar Wilde

"Fashion is all about eventually becoming naked" - ?

"I have a very bad realtionship with the future. We don't get on. We just ignore each other." - Pete Doherty

"There is a belief in dancing and unity through music and fuck everything else." - Pete Doherty

"Jag snackar inte skit. Jag pratar bara inte samma språk." - Fredric Reissmüller

"God forbid that I should go to any Heaven in which there are no horses" - R.B Cunninghame Graham

"Yeah when I was a kid I wanted to be a footballer, but I also wanted to be Zorro" - Paolo Nutini

"Horses lend us the wings we lack" - ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar