måndag 25 januari 2010

Jag vill bara att du tar det chill nu

Det löser sig, hakuna matata, manãna manãna, softa med livet, ta't lugnt tjejen, andas grabben, en sak i taget.

Jag har fem-sex inlämningar den här veckan, stressen står mig upp i halsen men någonstans har något förändrats. Jag hinner det jag hinner, resten får vänta. En deadline är bara en deadline, att slippa panikångesten är viktigare. Det kan vara hjärtklappningen jag fick på pendeln förra veckan på grund av för lite sömn, för mycket stress och två liter kaffe som var nådastöten mot den där lilla rösten som tjatar inuti mitt huvud om att jag alltid måste klara allting i tid, superbt och till vilket pris som helst.

Det krävdes en near-life-experience (near-death för er som inte sett Fight Club) för att jag skulle inse att det inte är universums undergång att missa en deadline, betyg kan alltid hämtas upp och det viktigaste är inte att överleva, det viktigaste är att verkligen leva.

Allt löser sig alltid, kanske inte alltid på ett bra sätt, men löser sig gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar