onsdag 10 februari 2010

Dröm


Hej. Jag vill ge ut en bok en dag.

Det är på riktigt min högsta dröm. Inte önskan för det finns annat jag önskar mig mer. Men min högsta dröm.

Den skulle handla om allt sånt där som så många andra böcker redan handlar om. Fina tankar, pojkar med riktiga känslor som speglas genom en tuff fasad, tårar, leenden, händer, axlar, hösten-vintern-våren-sommaren.

Så värst känd skulle den inte alls behöva bli. Det skulle räcka gott för mig om den gavs ut och glömdes bort på en hylla inne i Stadsbiblioteket. Någon gång ibland skulle någon snubbla på den i jakt på någonting helt annat och då skulle den personen fastna för det bisarra utseendet och det perfekta bokformatet 19,5 centimeter gånger 13 centimeter.

Överförtjust över fyndet skulle personen låna boken och sätta sig med den i Observatorielunden. Läsa den, förundras över att så många ord och känslor kan pressas ihop på 240 sidor, återlämna den och glömma bort den. Tänka på den ibland; komma ihåg en fras eller två, medan den återigen skulle få samla damm på Stadsbiblioteket, mellan storslagna verk av författare med efternamn på K och M.

NU ska jag plugga till ekonomiprovet, CK.

1 kommentar: