måndag 8 februari 2010

"Du kan ju skriva en lista på allt skönt"

Hemkomna från Vemdalen. Helt otroligt hur bra vi haft det egentligen. Ett helt bagage med episka citat har vi med oss hem. Synd att alla inte var med. På bussen hem lyckades Davis axla min roll som den som säger lite fel saker; "Du kan ju skriva en lista på allt skönt". Misstolk direkt.
Men jag måste få skriva av mig, 643 bilder och 15 filmer kom vi hem med.

Det började bra med att Skippy tog fel pjäxväska, de sprillans nya pjucken fick hänga med någon lirare i Superman t-shirt till Funäsdalen. Vilket himlans ståhej med att få tillbaka dem men vi lyckades såklart med breda flin. Tog en taxi hem från After skin den lyckodagen och Jacob satte sig i bilen och började prata den bredaste norrländska ni kan tänka er. Hur tänkte han där? Inte alls, men ni må tro att vi dog av skratt när han vände sig mot Skippy och ogenerat vräkte ur sig "Punga fram pengarna Skippy!" utan minsta hänsyn till norrlänningen Lars som satt vid ratten. Vi kommer skratta tills vi dör.

Fyra dagar av en dyng Davis får man sällan uppleva och jag är gruvligt tacksam för denna upplevelse. Jag älskar min bästa vän och han är om möjligt skönare på fyllan än när han är nykter. Tidigare grundare till "Kan inte alla bara vara vänner" slog han till i helgen igen. En, två, sju gånger. Det som tog priset måste vara när han blev full på Vänerns Akvavit;

"Vänerns Akadit; VA!? De påstår här att Vänern är Europas tredje största sjö. Och att det finns 22 000 öar i Vänern. Detta är helt enkelt orimligt! Om Vänern är Europas tredje största sjö, då är jag bög och om det finns 22 000 öar i Vänern då är hela Sveriges befolkning bögar! Det här är orimligt!"

Sedan tog han helt sonika Fannys mobiltelefon och ringde numret på flaskan. Ett mycket upprört meddelande spelades in på Akvavits telefonsvarare varpå han sedan började ringa runt till random människor och fråga om de möjligen ansvarade för produktionen av "Akvadit". Det gjorde de icke.

Partyrummet förtjänar ett avsnitt för sig. Efter en stor saknad efter vederbörandes respektive flickvänner blev plötsligt Davids och Jacobs sovrum partyplatsen nummer ett; Partyrummet. Dock känns det såhär i efterhand som en två personsfest, vi andra vistades ganska sällan där inne bland festligheterna..
Vad hände egentligen där inne? Vi lär aldrig få veta..

Man kan undra om Skippy kanske blev lite tänd på Fanny första dagen i backen. Helt out of the blue tyckte han att hon skulle klä av sig när en kopp välbehövlig varm choklad förtärdes. Det misstolkades, skrattet dog ut och Skippy var tyst en stund innan han sa: "Nej men det vore ju skönt att se lite..?"

Jag antar att ni också har en sådan där vän som tankar hem de allra skummaste låtarna och jag antar att ni hört Janne Smisk - Taskigt? Om inte, så är det en remix av sommarplågan "Glassigt". Taskigt innehåller textrader som "när du har sommarlov och någon anmäler dig till en kurs i matte C är det taskigt" och "när du har hälsan i behåll och någon ger dig HIV är det taskigt". Det här borde egentligen vara flickväns-censurerat men David chockade Fanny grovt genom att blotta sina kallingar under långkalsongerna innan han skulle in i duschen samtidigt som han sjöng "När du har hälsan i behåll och någon ger dig HIV". Stackars Fanny...

Vad gäller mig så har jag fått det förklarat för mig att jag har en oerhörd tur som får hänga med dessa människor med tanke på vårt första möte. Tur att vi redde ut det. Annars har frasen "Men tänk att vi är här! Och att det gått så smidigt, hörni!" upprepats cirka fyrtio gånger sedan jag först gjorde misstaget att yttra orden.

Vilken grym helg vi haft. Det här ska vi göra om. Detta är fler ord än jag hittills skrivit på min uppsats som ska in imorgon. Nästan alla bilder finns på Facebook. Sov gott världen. Sov gott gänget. Tack för att ni finns, jag uppskattar det varje dag. Tack för helgen!

1 kommentar: