fredag 12 februari 2010

Fredagsgalla


Jag fyller år den 20e november, vilket betyder att jag inte kommer få rösta i årets riksdagsval. "Herregud, stackars tjej!" är nog inte direkt vad ni tänker just nu, mer "och, vem fan bryr sig, ett val?". Det är så sant, så sant - ett val, vem bryr sig? Jag bryr mig. Jag bryr mig, eftersom jag vet vad jag inte skulle rösta på. Jag vet vad man absolut inte borde rösta på. Ni kanske redan tänkt det, men för sega hjärnor kan jag meddela att man absolut inte borde rösta på Sverigedemokraterna. Ja, vad fint, de har ju demokrater i namnet, demokrater - demokrati. De påstår ju i sin agenda att de inte alls är främlingsfientliga, vad fint!

Är det lugnt om jag påpekar att nazistpartiet i Tyskland inte skrev något om att bränna judar och fängsla oliktänkande i sin valpropaganda?

Varför ska idioter (läs sverigedemokrater) som inte förstår varför multikultur är en nödvändighet för det svenska samhällets framtida utveckling få rösträtt, när inte jag får rösta för att jag är två månader "för ung" för att förstå vad jag ska rösta på?

Skit i krogen, jag vill få rösta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar