måndag 23 augusti 2010

Everyone's a loser in the modern world

Just det. Jag tror att jag har glömt att berätta en sak. Jag har flytt METG - ett av mina bästa beslut någonsin. Jag orkade helt enkelt inte med det extrema tempot längre, speciellt inte i de där lokalerna. Man tror inte att man kan bli så påverkad av lokaler, men dålig luft och alldeles för många människor i ett litet utrymme kan få en alldeles ihopdeppad.

Jag vaknade en morgon strax innan sommarlovet och tänkte "nu orkar jag inte mer". Så jag gjorde något åt det, jag tittade snabbt på de två närmsta skolorna och bestämde mig för Nackademin - två hus bort på samma gata. Lite vanligare, utan extrema krav eller 35 elever i en klass. Faktum är att vi är 13 i min klass. Inga datorer ingår. Maten äts i matsal. Folk hoppar av då och då. Jag trivs. Trots det saknade jag METG lite när jag för första gången antecknade för hand och när jag tänkte på att jag i min förra klass hade nästan lika många nära vänner som min nuvarande består av. Saknaden gick över när jag fick reda på att deras nya matsal inte är färdig för att ätas i fastän skolan började i fredags och jag upptäckte att de målat om hallarna till en mysig, huvudvärksframkallande, spygrön färg. Jag tackar METG och alla mina människor där för två finfina år men ibland tar man helt enkelt rätt beslut halv sju en vardagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar