måndag 25 oktober 2010

Från snart 17 till snart 18

Vissa perioder vill man bara lägga sig ner i sängen, dra täcket över huvudet och stanna där tills allting är lite finare igen. Jag hade precis en sådan period förra året vid den här tiden och jag har den nu igen. Då hanterade jag den genom att tömma en flaska vodka per helg och somna hos människor jag låtsades känna men egentligen inte kände alls. Jag hade förbannat kul och mådde extremt bra i ett par veckor, men eftersom jag inte är Dorian Gray så kunde jag inte bara göra allt som föll mig in utan att det skulle straffa sig. Körtelfeber, konstiga människor av typen som man inte vill umgås med och en självrannsakan som det faktiskt inte var jag som skulle ha gjort följde.

Sen dess har jag bytt ut vodkan mot öl och dans och en del tequila, de olika sängarna mot att oftast somna i min egen eller mina vänners och förhoppningsvis körtelfebern mot något som inte tar lika hårt på krafterna.

Du kan kalla det mognad, jag väljer att helt enkelt kalla det för självförsvar. Inte mognad, för jag är fortfarande precis lika pretentiös och ivrig som jag var för ett år sedan, bara lite försiktigare med vem jag berättar mina planer för.

1 kommentar:

  1. FÖRSTA GÅNGEN DU KALLAR DIG SJÄLV PRETENTIÖS JAG GILLAR! :D <3

    SvaraRadera