söndag 24 oktober 2010

Hang with me/kärlek

Jag vet inte om jag har förklarat min kärlek till den här låten. När jag först hörde den var det strax efter att jag skrev det här inlägget och jag stod och målade om ett par fönsterkarmar. Jag bara råkade klicka på den på Spotify och texten gick rakt in i hjärtat. Det kändes som om Robyn hade hoppat in i mitt huvud just den dagen och skrivit ner vad jag tänkte och kände och jag slutade måla, spelade låten på repeat och satte mig ner på balkongen och bara njöt. Jag får fortfarande rysningar varenda gång jag hör den och har aldrig känt mig så hemma i en låt som i den här.

When you see me drift astray/Outta touch and outta place/Will you tell me to my face?/Then I guess you can hang with me
/
Just don't fall,/recklessly, headlessly in love with me/Cause it's gonna be/All heartbreak,/Blissfull, painful and insanity/if we agree, you can hang with me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar