fredag 12 november 2010

Bokar biljett till P&L 2011

Ur blogginläggssynpunkt kan det här vara det sämsta som skrivits (om man räknar bort alla "hej alla läsare, idag gjorde jag det sen gjorde jag det sen det nu ska jag göra det och sen ska jag sova") men det är en liten hyllning till ett album som har flyttat in i mitt hjärta; Svart, vitt och allt däremellan. Mina favoritrader, låt för låt.

Hopp står skrivet i väggen men blickar stannar vid golvet

Jag bryr mig inte, jag är kär i bilden av dig/Inte i dig

Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid/Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig

Jag gillar att du säger vad du tycker/Men det du säger att du tycker säger inte mycket

Jag behöver hela mig, så jag kan ge dig hela mig

Livet är fult, du är fager/Vaken om natten och drömmer om dagen

Vi flyger utan vingar/I skuggan av betongen

Jag ser sprickor i horisonten som ingen annan ser

Hopp är en illusion, att falla är tradition

Nu kan man vara ensam/Och aldrig få vara själv

1 kommentar: