tisdag 30 november 2010

Mina drömmars stad/lägenhet

De senaste dagarna har jag fått se väldigt många, väldigt fina lägenheter genom min praktik. Idag blev jag dock kär på riktigt. Vi gick och tittade (ja, nästan halva byrån följde med) på en vindsvåning precis i närheten av kontoret som precis kommit ut på marknaden. Jag var på väg att börja gråta när jag klev in, för det är den vackraste våning jag någonsin sett. Den var helt perfekt - högst upp, precis vid Karlaplan, bra planlösning, stor terass, väldigt ljus och med en varm, hemtrevlig känsla. När vi var klara med lägenheten i sig så gick vi upp i föreningens gemensamma tornterass för att titta på utsikten. Jag var tvungen att hålla inne tårarna för det var så vackert. 360 graders panoramavy över Stockholm, med varenda tinne och torn, varenda kulle och park synlig. Det var så surrealistiskt och jag var skakig i två timmar efteråt.

Här finns bilder, kika vetja!

2 kommentarer: