tisdag 28 december 2010

Sådär, då undvek man en massa plugg

1. Hur gammal är du om fem år? 23. Fin ålder.
2. Vem var den sista du träffade? BallaCK, lillasyster. Eller, hon sitter i rummet intill.
3. Hur lång är du? 184. Eller?
4. Vilken var den senaste film du sett? Marie Antoinette. Vi hade fransk filmkväll och valde en kommersiell Hollywood-favorit.
5. Vem ringde du senast? Joint
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Skolgrejer och yes ofc!" till joint
7. Vad är dagens planer? Plugga.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag skickar drygt 30 sms om dagen, så sms. Har fobi för att ringa till folk för det känns som om jag stör.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Imorse, jag glömde säga hejdå när hon gick till jobbet. Sånt hatar jag.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna. Nej bruna :(
12. När vaknade du idag? Vid sju, jag hade stallet.
13. Har du någon gång hittat en katt? När jag var sju år gammal hittade jag, min syster och vår bästa vän en kattungefamilj i stallet. Det var en av gårdskatterna som fött 11 ungar, helt otroligt söta var dem.
14. Vilken är din favoritplats? På festivaler, i sängen, i Johans soffa och i stallet. Varsomhelst där jag ler.
15. Vilken plats föredrar du minst? Ärligt? Brandbergen/Rissne och ställen där jag är omgiven av brats. Eller när jag är i ett sällskap men känner mig utanför.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 28 år? Åh, jag vet inte. Kanske på en mäklarbyrå?
17. Vad skrämde dig som barn? Människor haha. Jag har alltid känt mig mest trygg när jag är ensam.
18. Vem fick dig att skratta senast? Eleonor.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Går inte att vara för ung för vinylskivor. Det mest avslappnande jag vet är att lägga mig på rygg i soffan och lägga på en av Georges Moustakis plattor.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Min bebis-HP <3>
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det här känns alltid som de mest randoma frågorna? Alltså. Inte för att man egentligen bryr sig om någon av dessa, men vafan, den här? Vad spelar det för roll haha? Jag sover i klackskor, festklänning och hatt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två
23. Hur många landskap har du bott i? Sörmland <3>
24. Har du någon gång spytt på fyllan? En gång. Jag hade inte ätit, varit på fotbollsträning och sänkte en hel del vodka. Det var en torsdag och jag hade historia dagen därpå.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor. Jag hatar fötter.
26. Är du social? Ja (säger emot mig själv som liten)
27. Vilken är din favoritglass? Vaniljglass med varma hallon.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skaffa en liten BMW, alternativt flytta till Paris.
29. Tycker du om kinamat? Funkar. Äter hellre kebab.
30. Tycker du om kaffe? Haha. Ja.
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk. Drack juice imorse och fick så jävla ont i magen.
32. Sover du på någon särskild sida? Upp och ner.
33. Kan du spela poker? Po-po-po-pokerface po-po-pokerface (yes det var allt jag kan om poker)
34. Tycker du om att mysa? Om den man myser med är söt. Eller, om man inte vet om att den inte är söt.
35. Är du en beroendemänniska? Nja. Vad betyder det? Men jag tror inte det, tror jag är rätt stark i mig själv.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? I somras träffade jag och Tinytines en kille på P&L som tyckte hon var sötast på festivalen och han fyllde år samma dag som mig. Jag vet inte vad han heter men vi var bästa kompisar i tre timmar en juninatt.
37. Vill du ha barn? Jag vet inte, jag tror det. Någon gång. När jag slutat äcklas av dem.
38. Kan du några andra språk än svenska? Swahili, kinesiska, franska, engelska, holländska, portugisiska. Typ.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jag har alltid varit för feg för att lyckas skada mig
40. Föredrar du havet eller en pool? Hav, jag har klaustrofobi. Fast ett varmt hav.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Öl och mat tyvärr. Rätt värdelöst. Fast med tanke på att jag knappt spenderar alls så är det okej.
42. Äger du dyra smycken? Åh kom igen. Ja ä bonde, ha vi rå me diamanter elle?
43. Har du någon gång testat narkotika? Alla som lyssnar på Pete knarkar lika mycket som honom och blir socialt fördärvade, det vet vi ju alla.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Rån. (OG)
45. Vem är den roligaste människan du känner? Boggan/licious/latinagurrll/Olivia/kinesen/sexigast i vh/skön
46. Välj ett ärr på din kropp? När jag var liten höll jag i en höjdhoppsribba åt en kille jag var kär i som var ett år äldre. Han rev och ribban skar upp hela mitt ögonbryn. Han sa inte förlåt men det är okej för jag ser jävligt gangstah ut tack vare det.
47. Vad har du för ringsignal? Horchata.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag hade, tills jag bestämde mig för att ätstörningar inte är mysigt.
49. Flirtar du mycket? Jag flirtar nästan mest av dem jag känner. Jag flirtar till och med med mig själv.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På en av tidernas bästa förfester, den till insparksfesten i tvåan hos min dåvarande klasskompis. Jag var jättesnygg, jag var lycklig just där och då och sen blev jag jättefull. Fast jag var fortfarande lycklig.
51. Kan du byta olja på bilen? På traktorn också.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej. Men jag kommer lätt få det när jag har körkort, är sämst på att hålla hastigheterna när det är tomt på vägarna.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Jack
54. Läser du dagstidningen? Jadå. Serierna+Sporten+Magasinet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, mamma betalar ELLE. Fast den kommer bara en gång i månaden?
56. Dansar du i bilen? Dansar överallt.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Vinyl 107
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En packlista. Organiserad tjej här!
59. När var du i kyrkan senast? På en väns begravning.

1 kommentar:

  1. Boggan/licious/latinagurrll/Olivia/kinesen/sexigast i vh/skön29 december 2010 kl. 01:01

    men va... gillar du inte BRANDBERGEN?!?!?! hur kan du inte gilla det?! toka!!

    hahhahaha eller..

    (och aw, glad jag blev när jag hittade mig själv där i texten<3)

    SvaraRadera