måndag 3 augusti 2009

Ett par stycken om resande fötter

Vet ni. Jag tror inte att ni får en så särdeles detaljerad reseskildring, mest för att jag inte kan sätta de bästa orden på de bra upplevelserna och även också för att det finns mer spännande grejer att läsa. Så, jag kan sammanfatta det lite smått;

Tyskland var Tyskland, inte så mycket att säga om det. Jag är inte så förtjust i Tyskland om jag ska vara helt ärlig.

Vidare till Schweiz som var riktigt mysigt och därefter till Pisa. Hemlängtan slog till när jag såg italienska ungdomar som hade parkhäng vid lutande tornet men de tankarna skjöt jag bort när jag bodde vid Medelhavet i två underbara veckor som innehöll både det ena och det andra.

Milano blev nästa stopp på färden, helt fantastisk stad och jag åkte därifrån till Baden-Baden med ett par nya, underbara skor. På sista stoppet, Lübeck, hamnade vi på en tysk musikfestival... Det var väl sådär, kan jag säga...

Raka spåret hem efter det och det känns fortfarande lite underligt. Och det var en månads semester det.

pic1. Italienska flaggan, om någon missade det, pic2. Brorsorna, pic3. Jag köpte nya skor för en billig penning, älskar dem, pic4. Hotellet i Baden-Baden, pic5. Drömbilen på den tyska musikfestivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar