fredag 21 augusti 2009

TipsTipsTips!

Jag och sömnlösheten firar en vecka tillsammans, så jag tänkte sammanställa en lista med saker som funkar, och inte funkar, när man vill sova. Enjoy!


Detta fungerar inte:
  • Musik (dock kan jag säkert 60 Winnerbäck-låtar utantill just nu, Annexet ska akta sig!)

  • Böcker (jag har läst ut jag vet inte hur många)

  • Mardrömmar

  • Sovsällskap (man blir bara avundsjuk)

  • Duschar

  • Kaffemissbruk (ganska självklart, men visste ni att det leder till att man ligger lutad över toasitsen så fort man försökt äta någonting?)

  • Konstant smsande (tack för att det finns fler än jag som har en värdelös dygnsrytm)

Detta funkar:

  • Att somna i gryningen med utsikt över hela Mälaren (tyvärr är det inte jag som bor så)

  • Att knappt äta något på hela dagen så att man inte somnar, utan svimmar, av näringsbrist (dock tyckte inte mamma att det var en lika bra idé, så när jag var för borta för att orka lyfta huvudet från madrassen upp till kudden tvingade hon i mig mat)

2 kommentarer:

  1. du får komma hem till mig när du vill och sova!:)

    SvaraRadera
  2. anonym: absolut, ge mig din adress och jag är på väg!

    SvaraRadera